CYANe

Film shoot

CYANe is an experimental narrative film project about the life of some people in a distant future called NOW. The film is loosely based on „Treffpunkt im Unendlichen“, a novel by Klaus Mann from 1932, picking up on central motives, like that of a „lost generation“ in-between nihilism and hedonism facing the abyss and the longing for but the impossibility of Hingabe (passion, devotion). Set in a post-natural, global South, the world is a cruise-ship in perpetual dislocation, a constant Sunday afternoon. The earth became infertile. A female coming-of-age character dissolves through different situations and encounters. As the story unfolds she is kept hostage by traditional incarnations of her possible self – the maiden, the mother and the crone. It is the impossible coming of age of a female figure in the age of earthquakes.

© Isabel Herzog

Script: Lisa Hoffmann in collaboration with John Facenfield

Directors: Anna Petzer, John Facenfield, Lisa Hoffmann

Camera: Anne Chladek

Camera Assistant: Hana Reintges

Scenography: John Facenfield in collaboration with Lisa Hoffmann

Costumes: Anja Dragan

Hair & Make-Up: Susanne Retter, Isabelle “Izzy“ Michlik
Assistant: Johannes Schneider
Set Photographer: Isabel Herzog
 
Acting: Andrea Benson, Keil Li Divõn,  Bardo Böhlefeld, Lisa Hoffmann, Dr. Chris Palmer, Johanna Friederike Krüger, Lise Schmidt, Lukas Fürst, Martin Penalozacecconi
CYANe

Dreharbeiten

CYANe ist ein experimentelles, narratives Langspielfilm-Projekt, in welchem die Möglichkeiten einer weiblichen Selbstfindung in einem post-naturalistischen, globalisiertem Süden ausgelotet werden. Es ist ein Film über den Abschied – von der Welt, von einem Menschen, von bestimmten Ideen und Traditionen, vor allem aber von einer bestimmten Form von Zukunft. Der Film basiert lose auf dem 1932 erschienenen Roman „Treffpunkt im Unendlichen“ von Klaus Mann und verfolgt dessen zentrales Motiv einer „verlorenen Generation“ und der Unmöglichkeit der Hingabe angesichts allgemeiner Auflösung.

© Isabel Herzog

Drehbuch: Lisa Hoffmann mit John Facenfield

Regie: Anna Petzer, John Facenfield, Lisa Hoffmann

Kamera: Anne Chladek

Kameraassistenz: Hana Reintges

Szenographie: John Facenfield in collaboration with Lisa Hoffmann

Kostüm: Anja Dragan

Hair & Make-Up: Susanne Retter, Isabelle “Izzy“ Michlik
Assistenz: Johannes Schneider
Set Fotografie: Isabel Herzog
 
Schauspiel: Andrea Benson, Keil Li Divõn,  Bardo Böhlefeld, Lisa Hoffmann, Dr. Chris Palmer, Johanna Friederike Krüger, Lise Schmidt, Lukas Fürst, Martin Penalozacecconi